PIMEC valora positivament la posada en marxa del fons de 20 milions d’euros per donar suport a les activitats afectades per la pandèmia

Antoni Cañete recorda que moltes activitats de la cadena de valor encara no han estat compensades davant les restriccions i els efectes del virus, ja que han quedat fora  dels ajuts directes que s’haurien d’ampliar en breu.

La patronal acull una reunió de Jaume Collboni amb els socis col·lectius de diferents sectors per parlar de la iniciativa “Reactivem Barcelona”, destinada als establiments comercials, de serveis, de restauració, d’oci nocturn i d’allotjaments turístics.

Barcelona, 6 de juliol de 2021. PIMEC Turisme ha valorat positivament la posada en marxa del fons de 20 milions d’euros destinat a donar suport a les activitats afectades per la Covid-19. La patronal ha acollit avui una reunió del tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, i el regidor Xavier Marcé, amb representants dels socis col·lectius de PIMEC de diferents sectors, on el membre del consistori barceloní ha explicat que aquesta iniciativa està destinada als establiments comercials, de serveis, de restauració, d’oci nocturn i d’allotjament turístics situats en planta baixa que hagin invertit o tinguin previst invertir en millores als seus locals entre la declaració de l’estat d’alarma i fins a finals d’any.

El president de PIMEC, Antoni Cañete, ha participat en la trobada acompanyat per la presidenta de PIMEC Turisme, Isabel Galobardes, i ha demanat al tinent d’alcalde que aquests ajuts s’apliquin amb urgència, atesa la difícil situació que continuen patint moltes pimes i persones autònomes a la ciutat de Barcelona. A més, considera que aquesta mesura s’ha d’aplicar sense  limitació entre les activitats beneficiàries, donant la mateixa possibilitat a qualsevol empresari i empresària afectats per la pandèmia, com és el cas dels habitatges d’ús turístics, entre moltes altres activitats. També, ha demanat que la sol·licitud i tramitació dels ajuts siguin senzilles de gestionar per evitar totes les barreres possibles a aquells qui vulguin accedir-hi.

D’altra banda, ha recordat que “moltes activitats de la cadena de valor encara no han estat compensades davant les restriccions i els efectes del virus, ja que han quedat fora dels ajuts directes, i que s’haurien d’ampliar en breu”. Per això, ha tornat a fer una crida a totes les Administracions Públiques perquè “no deixin ningú enrere” i continuïn impulsant mesures destinades a millorar la viabilitat i la competitivitat de les pimes i els autònoms per tornar a crear ocupació i generar riquesa.

Per part seva, Jaume Collboni ha explicat que “aquesta és la convocatòria de subvencions més important que ha llençat mai l’Ajuntament de Barcelona pel que fa al seu valor econòmic” i ha expressat que, en aquests moments tan complicats, volen estar “al costat d’aquells sectors que més ho necessiten i que pitjor ho han passat amb les restriccions per la Covid-19, com poden ser els comerços, la restauració, l’oci nocturn i els allotjaments turístics”.

nota_reunio_amb_collboni